A madaras projekthez kapcsolódóan készítettünk mémeket. Először kivetítettem nekik a képeket. Ha volt angol szöveg, azt először letakartam. A következőt kellett leírni a füzetbe: “Mit mondhat vagy mit gondolhat a madár a képen?” Eddig két nap készítettük a mémeket, naponta három-négy képpel. Igyekeztem vicces, aranyos, meglepő képeket választani, úgy gondolom jól sikerült, mert beindította a fantáziájukat. Amikor elakadtak, akkor csak annyit kellett kérdezni: Milyen az “arckifejezése”? Vajon hogy érzi most magát? Mit mondanál a helyében?  Aztán mikor végeztek, akkor ha volt angol felirat, akkor azt is megbeszéltük.

Mikor készen voltak a mondatok a füzetben, javítottuk a helyesírást, majd felváltva jöttek elkészíteni a saját képeiket, felirataikat. Egy online  mém generátort használtunk, ami nem sokat tud, de az pont elég. (Csupa nagybetűs a megjelenő felirat, így Caps Lock-kal írattam a szöveget, nehogy megszokják, hogy most mindegy kicsi vagy nagy betű, ne lássák rosszul leírva a mondatot, de ne is kelljen javítgatni, amikor nem számít a képen. A füzetbe természetesen folyóírással írtak, és onnan másolták a mondatokat.) Amit a gyerekeknek kellett eldönteni: a szöveget az aljára vagy a tetejére teszi, milyen színű lesz a szöveg és a háttér. Adtam nekik tanácsokat, de nem volt kötelező megfogadni.

És akkor lássuk az eredményeket: